Følgere

tirsdag 13. november 2012

Vår første ordentlige tur. ;)

Sommeren 2005 fant vi ut at vi skulle gå på fjelltur. Vi bestemt oss for å gå opp via Håkvikdalen og deretter opp på fjellet. Kjørte opp fredags ettermiddag (husker ikke helt datoen), parkerte ved veien og begynte turen opp. Det var en bratt skråning i starten ca første 2 timene før det flatet litt ut. De første timene var tøffe! Æ va ikke akkurat fjellvant + at æ røyka som en skorstein, minst 20 sig om dagen, men André var hensynsfull og tålmodig, så han venta på mæ med et smil rundt munnen. ;) Vi gikk vel ca 3-4 timer før vi kom til et vann som kalles Rossi-vannet. Der rigget vi oss til med teltet, fiskestenger, pils og godt humør. Koste oss helmaks. Bare oss to aleine på fjellet. Her i nord e d jo alltid lyst på sommeren, så det trengtes ikke noe ekstra lys eller noe. Satt og kosa oss i midnattsola. ;) Hadde stenger`n uti hele natta og fikk så mye fisk at vi hadde problemer med å få den med oss ned igjen da søndagen kom. Fant ut at vi fikk plass til ca 30 ørret og røye i sekkene hvis vi spiste de siste 6. Så da laget vi i stand et bål og hadde oss et herremåltid før vi begynte nedfarten til veien igjen. Den sommer`n var det VELDIG mye svartfluer. Hvertfall der vi var. På veien ned var vi så omsverma at det var vanskelig å se foran oss. Vi flirte godt og kødda mye med det. Vi følte en oppkjørt vei laga av sannsynligvis en ATV ned til veien igjen. Da vi kom ned kom vi ned litt lengre bort enn der bilen sto, så vi måtte ta beina fatt og gå. På veien møtte vi familie av André. De stoppet og hilsa. Snakka litt og kjørte så videre. De kom kjørende samme vei som vi gikk, og det var ikke før etterpå at vi innså hva som hadde skjedd. :) De hadde ikke spurt oss om vi ville sitte på til bilen fordi vi var nesten svarte av fluer og stinka av hvitløk og sikkert svette. hahaha. Hadde nok ikke spurte æ heller hvis vi hadde vært i demmes sko. ;) Det var uansett en SUPER tur! Godt minne!!